GOODYEAR
V roce 1898 založil Frank Seiberling společnost Goodyear Tire and Rubber Company v Akronu ve státě Ohio.
Společnost byla pojmenována po Charlesi Goodyearovi, muži, který vyvinul vulkanizovaný kaučuk. Seiberling si půjčil 3 500 dolarů od švagra na nákup první továrny společnosti. Goodyear původně zaměstnával třináct pracovníků, ale firma se rychle stala lídrem ve výrobě pryžových výrobků, včetně pneumatik pro jízdní kola, pneumatik pro přepravu a automobilů, podkov a hadic. V roce 1926 byla společnost Goodyear největší gumárenskou společností na světě.
Prvním prezidentem společnosti se stal David Hill, který koupil téměř jednu třetinu akcií v hodnotě 100 000 dolarů, které společnost Goodyear Tire and Rubber Company vydala v roce 1898. Společnost prošla dvěma dalšími prezidenty, než se Seiberling stal generálním ředitelem v roce 1906. Zakladatel společnosti zůstal prezidentem firmy až do roku 1921, kdy ho ekonomická recese přiměla k rezignaci. Seiberling osobně vyvinul logo společnosti - okřídlenou nohu - stejné logo, které společnost Goodyear Tire and Rubber Company používá ve dvacátém prvním století.
Goodyear vedl průmysl ve vývoji nových produktů. V roce 1903 společnost vyvinula první bezdušovou pneumatiku pro automobily. V roce 1909 se firma rozdělila na letecký průmysl a vyrobila první pneumatiky pro letadla. Před tímto bodem piloti primárně používali na svých letadlech pneumatiky pro jízdní kola. O tři roky později společnost Goodyear vyrobila svůj první vzducholoď. V roce 1919 firma také vyvinula první neprůstřelnou plynovou nádrž pro letadla. Společnost pokračovala v čele odvětví při vytváření nových produktů po celé dvacáté století.
Zatímco společnost Goodyear Tire and Rubber Company prosperovala, její pracovníci někdy trpěli. Na konci devatenáctého a počátku dvacátého století čelili dělníci špatným pracovním podmínkám, nízkým platům a téměř žádným výhodám. To platilo pro pracovníky zaměstnané výrobci pryže v Akronu ve státě Ohio, jako jsou Goodyear Tire and Rubber Company, BF Goodrich a Firestone Tire and Rubber Company. Ve snaze zmírnit jejich podmínky založili pracovníci v roce 1935 odbor s názvem United Rubber Workers. Následující rok uspořádal tento odborový svaz svoji první velkou stávku v Akronově gumárenském průmyslu.
Stávka začala jako protest proti plánu vytvořenému společností Goodyear na snížení mezd a zvýšení tempa výroby. Dělníci využili koncept stávky „sedni si“. V minulosti, když dělníci stávkovali, opustili továrnu, aby se připojili k demonstracím. Majitelé společností často najímali „strupové“ dělníky, aby překročili hranice demonstrace a pokračovali ve výrobě. Praxe používání strupové práce ztížila stávkujícím pracovníkům splnění jejich požadavků. Naproti tomu při stávce na posezení dělníci přestali pracovat, ale stále obsadili svá místa v továrně. Tento proces znamenal, že vlastníci továrny nemohli vyslat další pracovníky, aby pokračovali v práci. Vedení továrny se navíc zdráhalo použít k zastrašení stávkujících pracovníků soukromé bezpečnostní síly nebo jiné stávkující,
Kromě stávky na posezení organizovali gumárenští dělníci na protest také dlouhé demonstrační čáry. Akronův starosta Lee D. Schroy se pokusil vyslat policii, aby stávku potlačil, ale policisté to odmítli, když čelili tisícům organizovaných pracovníků. Z dlouhodobého hlediska byly gumárenské společnosti nuceny uznat United Rubber Workers a vyjednat s pracovníky lepší smlouvy. Jedním okamžitým úspěchem byl šest hodin pracovního dne.
Pro úspěch pracovníků v této stávce existovalo několik důvodů. Zaprvé, stávky typu „sit-in“ zaměstnavatelům mnohem obtížněji nahradily jejich stávkující pracovníky. Stejně důležité v této stávce bylo i nedávné přijetí Wagnerova zákona federální vládou. Tato legislativa učinila odbory poprvé v historii Spojených států legálními. A konečně, United Rubber Workers patřili k větší organizaci, Kongresu průmyslových organizací (CIO). CIO se skládalo z zastřešující organizace pro více odborů. Tyto odbory společně pracovaly poskytováním morální i materiální podpory členům odborů CIO, zvláště když tyto členské odbory stávkovaly.
V roce 2003 společnost Goodyear Tire and Rubber Company prodala výrobky za více než třináct miliard dolarů. Firma zaměstnávala více než devadesát dva tisíce pracovníků. To mělo závody po celém světě a zůstal největším výrobcem pneumatik v provozu.
Roční období
Letní: 1.4 ‑ 31.10
Zimní: 1.11 ‑ 31.3 Celoroční: možnost použití po celý rok (POZOR: některé pneumatiky mají na bočnici nápis M+S, ale důrazně upozorňujeme, že se na zimní období nehodí!) |
Letní | |||||||||||||||||||||||||||||
Šířka
Udána v milimetrech (pneumatika 205 = 20,5 cm na šířku)
|
245 mm | |||||||||||||||||||||||||||||
Profil HS
Boční profil pneumatiky (udává se v % z šířky pneu tzv. 55 = 55 % z šířky 205 mm = 112,75 mm)
|
60 | |||||||||||||||||||||||||||||
Průměr
Průměr ráfku v palcích
|
18 | |||||||||||||||||||||||||||||
Hlučnost | 72 dB | |||||||||||||||||||||||||||||
Zátěžový index Li
Index nosnosti udává zátěž na jedno
kolo
|
109 | |||||||||||||||||||||||||||||
Rychlostní symbol Si
|
H | |||||||||||||||||||||||||||||
Valivý odpor
A
B
C
D
E
F
G
C
|
C |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Záběr na mokru
A
B
C
D
E
F
G
C
|
C |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Hlučnostní třída | B | |||||||||||||||||||||||||||||
Konstrukce
|
Radiální | |||||||||||||||||||||||||||||
Přilnavost na sněhu | Ne | |||||||||||||||||||||||||||||
Kód produktu
Kód produktu je unikátní číslo produktu v rámci našeho e-shopu
|
1611922052688 |
GOODYEAR
V roce 1898 založil Frank Seiberling společnost Goodyear Tire and Rubber Company v Akronu ve státě Ohio.
Společnost byla pojmenována po Charlesi Goodyearovi, muži, který vyvinul vulkanizovaný kaučuk. Seiberling si půjčil 3 500 dolarů od švagra na nákup první továrny společnosti. Goodyear původně zaměstnával třináct pracovníků, ale firma se rychle stala lídrem ve výrobě pryžových výrobků, včetně pneumatik pro jízdní kola, pneumatik pro přepravu a automobilů, podkov a hadic. V roce 1926 byla společnost Goodyear největší gumárenskou společností na světě.
Prvním prezidentem společnosti se stal David Hill, který koupil téměř jednu třetinu akcií v hodnotě 100 000 dolarů, které společnost Goodyear Tire and Rubber Company vydala v roce 1898. Společnost prošla dvěma dalšími prezidenty, než se Seiberling stal generálním ředitelem v roce 1906. Zakladatel společnosti zůstal prezidentem firmy až do roku 1921, kdy ho ekonomická recese přiměla k rezignaci. Seiberling osobně vyvinul logo společnosti - okřídlenou nohu - stejné logo, které společnost Goodyear Tire and Rubber Company používá ve dvacátém prvním století.
Goodyear vedl průmysl ve vývoji nových produktů. V roce 1903 společnost vyvinula první bezdušovou pneumatiku pro automobily. V roce 1909 se firma rozdělila na letecký průmysl a vyrobila první pneumatiky pro letadla. Před tímto bodem piloti primárně používali na svých letadlech pneumatiky pro jízdní kola. O tři roky později společnost Goodyear vyrobila svůj první vzducholoď. V roce 1919 firma také vyvinula první neprůstřelnou plynovou nádrž pro letadla. Společnost pokračovala v čele odvětví při vytváření nových produktů po celé dvacáté století.
Zatímco společnost Goodyear Tire and Rubber Company prosperovala, její pracovníci někdy trpěli. Na konci devatenáctého a počátku dvacátého století čelili dělníci špatným pracovním podmínkám, nízkým platům a téměř žádným výhodám. To platilo pro pracovníky zaměstnané výrobci pryže v Akronu ve státě Ohio, jako jsou Goodyear Tire and Rubber Company, BF Goodrich a Firestone Tire and Rubber Company. Ve snaze zmírnit jejich podmínky založili pracovníci v roce 1935 odbor s názvem United Rubber Workers. Následující rok uspořádal tento odborový svaz svoji první velkou stávku v Akronově gumárenském průmyslu.
Stávka začala jako protest proti plánu vytvořenému společností Goodyear na snížení mezd a zvýšení tempa výroby. Dělníci využili koncept stávky „sedni si“. V minulosti, když dělníci stávkovali, opustili továrnu, aby se připojili k demonstracím. Majitelé společností často najímali „strupové“ dělníky, aby překročili hranice demonstrace a pokračovali ve výrobě. Praxe používání strupové práce ztížila stávkujícím pracovníkům splnění jejich požadavků. Naproti tomu při stávce na posezení dělníci přestali pracovat, ale stále obsadili svá místa v továrně. Tento proces znamenal, že vlastníci továrny nemohli vyslat další pracovníky, aby pokračovali v práci. Vedení továrny se navíc zdráhalo použít k zastrašení stávkujících pracovníků soukromé bezpečnostní síly nebo jiné stávkující,
Kromě stávky na posezení organizovali gumárenští dělníci na protest také dlouhé demonstrační čáry. Akronův starosta Lee D. Schroy se pokusil vyslat policii, aby stávku potlačil, ale policisté to odmítli, když čelili tisícům organizovaných pracovníků. Z dlouhodobého hlediska byly gumárenské společnosti nuceny uznat United Rubber Workers a vyjednat s pracovníky lepší smlouvy. Jedním okamžitým úspěchem byl šest hodin pracovního dne.
Pro úspěch pracovníků v této stávce existovalo několik důvodů. Zaprvé, stávky typu „sit-in“ zaměstnavatelům mnohem obtížněji nahradily jejich stávkující pracovníky. Stejně důležité v této stávce bylo i nedávné přijetí Wagnerova zákona federální vládou. Tato legislativa učinila odbory poprvé v historii Spojených států legálními. A konečně, United Rubber Workers patřili k větší organizaci, Kongresu průmyslových organizací (CIO). CIO se skládalo z zastřešující organizace pro více odborů. Tyto odbory společně pracovaly poskytováním morální i materiální podpory členům odborů CIO, zvláště když tyto členské odbory stávkovaly.
V roce 2003 společnost Goodyear Tire and Rubber Company prodala výrobky za více než třináct miliard dolarů. Firma zaměstnávala více než devadesát dva tisíce pracovníků. To mělo závody po celém světě a zůstal největším výrobcem pneumatik v provozu.